samsung VR9000 Powerbot

• Ich habe nun so ein Teil im Einsatz und da mir auch der Vergleich fehlt bin ich eigentlich zufrieden.

Was mich aber brennend interessiert ob es beim Powerbot auch möglich ist wie beim Homebot über einen USB Port/Wlan das ganze nochmal auf eine neue Stufe zu heben.
    Hab bisher nichts gefunden ob und wie der samsung VR9000 einen USB Port hat insofern kann ich auch nicht erkennen wie man den updaten kann

• Hallo immo2014, ich habe nun auch seit ein paar Wochen einen Samsung Powerbot und habe mich einmal auf die Suche nach einem Port gemacht. Da ich vorher einen LG Hombot hatte und über die USB Schnittstelle beliebige Updates einspielen konnte, hoffe ich natürlich sehr, das dies auch beim Powerbot irgendwie mögich ist. Wenn man den Staubbehälter entfernt, befindet sich dahinter eine Kunststoffklappe. Diese habe ich entfernt und zum Vorschein kommt ein Port mit Pins. Vielleicht fehlt nur der entsprechende Adapter?

IMG_20150622_182932.jpg

Grüsse

• Ja wäre super wenn man den Powerbot auch modden könnte wie der LG

Warum denn der Wechsel von LG nach Samsung?

• Es kann ein Port, aber Samsung müsste es in der Roboter Firmware unterstützt.
    Samsung hinzugefügt automatische Updates von Servern über das Internet mit WiFi in VR9200 verkauft nur in der Schweiz und Australien neben Korea am Ende des Jahres 2015.

(There may be a port but Samsung would need to support it in the robot firmware.
    Samsung added automatic updates from servers over internet with WiFi in VR9200 sold only in Switzerland and Australia besides Korea at end of 2015.)

• Ich habe den VR9200 gekauft. Jedoch finde ich keine Hinweise auf Firmware Updates.
    Wo und wann sollten diese erscheinen?

I got the VR9200, but I can't find any hint's for firmware updates.
    Where and when should they appear?

• English manual Australia: VR9200 WiFi
    When the power is supplied and the POWERbot is docked on the charger, the POWERbot will be connected to the server and then check if there is software updates. If there is the latest software, it will be automatically downloaded and updated. “UPAM” is displayed on the display panel while the POWERbot is charging, it means that the update is in progress. Please wait for completing the rebooting.

Google:
    Wenn der Strom zugeführt wird und die PowerBot wird am Ladegerät angedockt, wird der PowerBot mit dem Server verbunden werden und dann prüfen, ob es Software-Updates. Wenn es die neueste Software, wird es automatisch heruntergeladen und aktualisiert werden. "UPAM" wird auf dem Display angezeigt, während die PowerBot aufgeladen wird, bedeutet dies, dass die Aktualisierung durchgeführt wird. Bitte warten Sie, für den Abschluss der Neustart.

• Stuhl Caster Falle

Front corner lifted onto a chair caster traps the Powerbot. Software shuts down instead of robot moving away backwards. Traps cause shutdown to save battery when unattended. Neato's stay on and drain battery. Neato and Roomba do not get trapped here. Powerbot sensors weak at corners. Turn chair caster wheels inside.
    Google:
    Vorderen Ecke auf einen Stuhl Zaubernden Lifted fängt die Strom Bot. Software abschaltet statt Roboter nach hinten weg. Fallen verursacht Abschaltung Batterie Wenn unbeaufsichtigt zu speichern. Neato Aufenthalt dort und Batterieverbrauch . Roomba und Neato werden nicht hier gefangen. PowerBot Sensoren schwach an den Ecken. Schalten Stützrad innen.

castertrap.JPG

• Carpet Cleaning Test Comparing to Full Size Vacuums

Carpet cleaning is more difficult than hard floors and is the reason for high power full size vacuum cleaners.

Test cleaning medium pile carpet 70m in half an hour every other day four weeks, checking left over extracted by full size Dyson canister with electric power head brush. Measurements by weight with microGram scale. The combo brush with blades was used. Variation in the accumulation of dirt in the environment could not be controlled.

Normal Mode: total pick up 14.9 gm. Left-over 4.5 gm. Ratio left-over/Powerbot 30 per cent.
    Max Mode (9200 model, half normal run time): total pickup 13.7 gm. Left-over 3.7 gm. Ratio left-over/Powerbot 27 per cent.
    Removing Cyclone for higher air flow: total pickup 21 gm. Left-over 4 gm. Ratio left-over/Powerbot 19 per cent.

Removing the Cyclone, with a baffle added to configure the bin, is a lot of work. Tissue over the filter must be replaced frequently and is more tedious than on say, the Neato robots. The cyclone physics consumes a lot of power just spinning the air, for the purpose of protecting the filter and maintaining the air flow as the bin fills.

I do not see any large improvement in the higher power Max mode available on the more expensive models.

• Ich war eigentlich an überlegen, ob ich mir den VR9200 kaufen sollte oder dem LG bis jetzt hab ich mich eigentlich noch nicht entschieden.

• LG is similar to Roomba, low suction power. Compare battery size and run time. Better on hard floors than carpet.
    If interested in WiFi Powerbot wait for the 9350 with better apps. Distribution now begun in the U.S. Very expensive. Yet so is 9200.
    Powerbot without WiFi 1/3 the price. The WiFi apps are minimal for such high prices.
    Of course, some people paid $2000 for Karcher...

Google:
    LG ist ähnlich wie der Roomba, geringe Saugleistung. Vergleichen Batteriegröße und Laufzeit . Besser auf harten Böden als Teppich.
    Wenn in WiFi PowerBot interessiert warten, bis die 9350 mit besseren apps. Verteilung jetzt in den USA sehr teuer begonnen. Doch so ist 9200.
    PowerBot ohne WiFi 1/3 der Preis. Die WiFi-Anwendungen sind minimal für eine solche hohe Preise.
    Natürlich bezahlt einige Leute für Karcher $ 2000 ...

• I will now be testing whether disabling the cliff sensors (covering with light colored tape, as done for black carpets), may correct some of the traps encountered against chair legs.
    It will take some time because of infrequent encounters and difficulty reproducing precise collisions, will have to see about that. Over several weeks there would usually be some trap incident, so if none appear that would be an indication.
    I have observed the Powerbot corner getting lifted against legs without getting trapped, so I theorize it is a combination of a wheel stall without bumper strike, with lifting the cliff sensor which triggers the oddly immediate shut down without more aggressive, corrective behavior.