Schnelleindruck Powerbot VR9200

• Bisher musste ich noch kein Gerät auf meiner Firewall freischalten.
    Ein paar Port-Forwardings für Filesharing oder Gaming mal ausgenommen.

Die Standard Ports weiterzuleiten kann ich aber mal versuchen.

• Weiss jemand, wenn der VR9350 nach Europa kommt?
    Was ist der genaue Unterschied zum VR9200?
    Besten Dank

Sky

• Professionelle Ausrüstung den Internet-Datenverkehr über den Router zu überwachen benötigt.
    Vielleicht Nummern Port von PCs oder Druckern verwendet.

• Weiss jemand, wenn der VR9350 nach Europa kommt?
    Was ist der genaue Unterschied zum VR9200?

Ein Unterschied ist, dass der 9350 eine Karte anlegt und diese vermutlich über die App darstellt. Es ist dann möglich einzelne Zimmer ohne VirtualWalls saugen zu lassen. ZBsp. nur das Wohnzimmer. Die anderen Unterschiede kenne ich nicht, sorry.

• Ein Geschäft in Frankreich, sagte April. Vielleicht bis Juni. Ich glaube, der Unterschied nur Software ist und sie sollten es als ein Update auf die 9200, wenn auch zu einem Preis zu liefern.

• Google:
    Die Portnummer Registrierungs Webseite oben hat ein Suchfeld . Hits für Samsung. http://www.iana.org/assignment…-names-port-numbers.xhtml
    Der Programmierer hat kein Modem mit internen Firewalls verwenden. Er verfügt über 10 Smarthome -Geräte. Er schlug vor, einmal die Fireall Deaktivierung bei der Verbindung. Dann aktivieren Sie die Firewall. Einfach raten. Er schlug vor, mit Asus statt mit Samsung zu diskutieren. Asus sollten wissen, wie Sie den Router zu verwenden.
    Alle WiFi Roboter verwenden, um einen Server in der Fabrik. Das gleiche Problem könnte mit anderen Marken von Robotern existieren.

(The Port Number registry web page above has a search field. Hits for Samsung.
    The programmer did not use a modem with internal firewalls. He has 10 SmartHome devices. He suggested disabling the fireall once while connecting. Then enable the firewall. Just guessing. He suggested discussing with Asus instead of with Samsung. Asus should know how to use the router.
    All the WiFi robots use a server at the factory. The same problem could exist with other brands of robots.)

• It is unlikely that any of the ports that some Samsung guys registered back in 2007 and 2013 are related to this bot. Sure, worth a try anyway, but as said, very unlikely.

• Da keine PowerBot hier Benutzer das ASUS konfiguriert haben, fragte ich, was die Nutzer von Botvac Connected und Roomba 980 tun. Während sie den Router nicht hatte, antwortete man, wie wäre das ASUS Connected für die Botvac eingerichtet werden. Alle Roboter verwenden, um einen Remote-Server in ähnlicher Weise. Das Problem scheint zu einem Server des Verbindens der allgemeinen Methode. Hier ist die Antwort (Englisch für Präzision):
    ---
    according to ASUS that specific router comes with the firewall enabled by default, but to block access to the neatocloud the "Firewall - Network Services Filter" would have to be enabled and the "Filter table type" set to "White List" in order to block off the router, the Network Services Filter is turned off by default but if you've been careful and enabled it yourself and set the filter type to White List you would have to add an entry to the Network Services Filter Table with your robots local IP from all sourceports (as http and https clients source port is randomized) to cometa.neatocloud.com's IP at remote port 443 (and the protocol TCP). Hope this clarifies things.
    The reason most devices would required a port forward and being manually allowed is because the device itself acts the server and the cloud connects to it where as the BotVac Connected initiates a reverse connection to the cloud.
    ---

It sounds like you are supposed to use the White List feature more than the PortForwarding feature. I may be missing details. Note reference to port forwarding being relevant when the robot acts as a server. I think this occurs when first setting up to give the robot the password to the router. Normally the robot is not a server and connects to the Samsung server over the internet.

There may be a feature of covering all ports by leaving the field blank in the router menus.

Edited 2 times, last by glnc222 ().

• More reply:
    There's no way to initiate a connection without a port specified, but if one where to try to initiate a connection to the BotVac (instead of the other way around, like how the botvac actually works), the listening port on the botvac would need to be port forwarded to by the router. But as the botvac's command and control doesn't work that way it's a non issue, the robot is just a "client" and initiates the connection and as such you don't need to forward any ports. (If one would port forward port 8080 and 8081 to the robot though you'd have bigger problems as the setup interface is located there which seems like a really stupid design decision as someone malicious (who knows how the internal apis work from reverse engineering the app) could both connect the robot to another wifi network and control the robot through the manual control thingy)

Also mentioned that the Botvac had to be shut off, battery disconnect, and restarted to work after setting up WiFi. This may already be in the Powerbot instructions, I forget.
    The reply is confusing. Typical tech details, too complicated. Maybe you will find something, read between the lines.

Edited once, last by glnc222 ().

• Thanks for the useful information. I think that could help me.
    I'll try it in the next days.

My open WLAN caused some other problems. Some of my other devices (and devices of my neighbours) connected to this network and were not reachable from my main network.

• I would assume that this is a matter of "works as designed", at least the fact that you cannot reach guest devices from your own subnetwork, and vice versa. The idea of a guest WLAN is to offer guests (which is where the name comes from :) ) an internet connection. It is not desirable that guest have access to your own network, which is why guest WLANs in all routers that offer them are entirely separated from the main WLAN.

If your neighbour's devices connect to your guest WLAN, it probably means that your guest WLAN is not secured. This is of course a VERY BAD idea. A guest WLAN should use WPA security, as your main WLAN does. It just uses a different SSID and different password.

• Ja, war nur ein Versuch ein Netzwerk ohne Passwort einzurichten um den Staubsauger mit möglichst wenig Hindernissen mal ins Netz zu bringen.
    Dass ich innert Kürze 10 Clients in dem Netz hatte, hat mich aber trotzdem etwas gewundert und ich hätte es wohl gar nicht bemerkt wenn ich nicht auf einmal mein AppleTV nicht mehr gefunden hätte :lol:

Ich war auf jeden Fall froh dass das Guest Netzwerk von meinem eigentlichen Netz getrennt war, auch wenn ich keinem meiner Nachbarn irgendwelche Hacker Kenntnisse zusprechen würde und die das vermutlich noch gar nicht mal bemerkt haben. (Höchstens dass ihr Internet schneller geworden ist)

Inzwischen ist der Sauger zwar immer noch im Guest Netzwerk, dieses aber mit einem Passwort geschützt.
    Falls alles andere nicht klappt, könnte ich das so wohl auch als Dauerlösung akzeptieren, die neuesten Tips sehen aber einigermassen vielverprechend aus.

• Another reply received:
    Every home router that I have seen in recent years contains a built in firewall that is on by default. You do not need to open any holes in it to use a browser on your computer, and in the same way a robot that initiates web requests does not need open holes as well. The robot is a client (like a browser), not a server that receives requests. A server would need a hole in the firewall or something equivalent.

• Ich schließe aus saubermann71 gründliche Erklärung:
    Das ursprüngliche Problem wird angegeben, in # 47 unter Bezugnahme auf ein Guest-Netzwerk.
    Die Portnummer Frage ist nicht relevant. Das Guest-Netzwerk ist nicht erforderlich.
    Das Passwort für das Netzwerk soll für den Roboter gegeben werden. Das Netzwerk sollte die Verschlüsselung und Optionen beschrieben von Samsung, DCHS usw.
    Wie der Router wurde Setup nicht im Detail festgelegt wurde.