Samsung PowerBot Wifi Connection Problems

• I do not have a 9350 and have a 9250. I have an Android tablet (easier to see than on small phone screen). The app in the Google Play Store was the over-all "smart home" app for all appliances.
    Installation of the app specific to the vacuum was performed, I think, by the smart home app when registering the vacuum. It should know what version to install. The model number etc. is entered. See instructions in the manual. The registration involves entering the password for the router into the app so it can transmit the password to the robot so it is set up to connect to the router. Initially the phone or tablet connects directly to the robot, which gets the password and subsequently connects to the router. I am not an expert in these WiFi technicalities.
    Some other 9350 users are on German Roboter-Forum. They have had difficulty with the WiFi connection, but I think on fancy routers with extra security features. They have loaded the app and run it some times.

I do not use the WiFi nor smartphones much for anything. Recently when trying the WiFi the Smart Home app starts with a message "you can now update the app", but when running reports there is no connection -- even though the tablet is connected. I think this means there is no update available at the remote server -- the server is not responding to this request specific to updating that particular app. The app for the vacuum installed still runs.
    I think all the updates so far have involved only the communications functions and the app itself, not the robotic control firmware in the robot. The WiFi is a complex function with lots of supporting software in the robot.

Note in the vacuum app with the Smart Home, swiping to the side shows another page with settings and info for the app including version info. Within the vacuum app, there is a section at the bottom with info on the firmware version in the robot.

• xytras2305
    Passt zwar nicht ganz zum Thema hier aber ich interessiere mich auch für den VR 9300 und beobachte ihn schon länger.

Leider gibt es noch nirgendwo Reviews o. ä. Würdest du dazu ein paar Zeilen schreiben? Vor allem wie sauber er saugt (in Ecken auf einem Teppich, usw) und auch wie gut die Navigation durch die ganze Wohnung funktioniert. Gerne auch in einem neuen Thread.

Wenn du ein paar Minuten Zeit und Lust hättest, wäre das super.

Will meinen Roomba 780 in Rente schicken und kann mich nicht zwischen dem 980 und dem Samsung entscheiden

Grüße Toni

• I have examined the Powerbot in detail on RobotReviews.com. Summary:
    Pros: Better construction. Covers larger area with wide brush, good for several rooms, faster. Only robot which moves on slick carpets, with larger wheels. Very quiet.
    Cons: Expensive (Botvac is the best bargain). Does not do corners and edges as well. Gets trapped now and then on furniture legs etc.
    Model 9050 without WiFi is best deal, stronger suction than 9020.

• Hi,
    zum Powerbot:
    Vom Gerät bin ich positiv überrascht. Der Bot navigiert sauber durch die Wohnung, hat keine Probleme mit irgendwelchen Kanten oder Teppichen bei mir und die Saugleistung ist auch super. Da er keine kleinen Bürsten vorne hat kommt er vielleicht nicht ganz in die Ecken, das ist jedoch bei mir mit einem Braava noch abgedeckt :).
    Ein Graus hingegen ist die Anbindung an das App, da diese schlichtweg nicht funktioniert bzw. nur wenn der Mond günstig steht, oder irgendwas anderes. Habe es einmal hinbekommen in Anzubinden und anschließend meine Wohnung per Roomtracking aufzuzeichnen. Als ich die App danach auch auf einem anderen Device installieren wollte hat er mir die Verbindung gekappt und ich habe es auch nicht wieder hinbekommen ihn zu verbinden.
    Kurz gesagt: Bot Top! App Schrott!