Samsung VR9350

  • Möchte mir einen Samsung VR9350 zulegen und habe jetzt mal wegen den Preisen geschaut. Wieso ist der Sauger in Frankreich um 30% günstiger? Gibt es hier eine Erklärung dafür. Hier in Österreich/Deutschland finde ich 1.160,-- den günstigsten Preis und in Frankreich um 850,--. Das ist schon gewaltiger Unterschied.


    http://www.idealo.fr/prix/5025163/samsung-sr20k9350wk.html


    Ich hoffe es ist ok, den Link zu posten - es ist ja nicht ein Händler sondern nur eine Vergleichsseite (die Preise in Frankreich)


    Im Vergleich dazu die Preise in Österreich/Deutschland:


    http://www.idealo.at/preisverg…samsung.html#Testberichte


    Stromnetz ist ja in Frankreich/Deutschland/Österreich gleich. Kann also nichts sein. Würde etwas dagegen sprechen, einen von Frankreich schicken zu lassen?

  • Ich habe heute auch meinen Samsung VR9350 abgeholt, hat mich bei Expert 865 € gekostet und hängt nun an der Ladestation.
    Was mich schon stört sind folgende banale Dinge - das Display ist immer an, auch Nachts an der Ladestation - könnte man wohl abschalten über eine abschaltbare Steckdose für die Ladestation, sobald ich den Saft von der Station nehme, geht der
    Samsung VR9350 aus.
    Wieso schafft es Samsung nicht die Uhrzeit als 24 Stunden Uhr auszuführen ?? Auch die SmartHome App zeigt mir den Zeitplan als 12 Stunden Anzeige an mit AM / PM - für ein Produkt in der Preisklasse um 1000€ - find ich schön echt schäbig.


    Bin mal morgen auf den ersten Saugbetrieb gespannt, hoffe ja nicht, das ich Pingel noch mehr zu nörgeln finde.
    Habe mir den
    Samsung VR9350 eigentlich nur gekauft, da er so schön in mein SmartHome mit Mediola passt ;)
    Hatte zuvor den VR200, den hat aber mein Hund in kleine Stücke zerlegt :(

  • Kann mir vielleicht einer von Euch helfen ?


    Meine Frage: Wie kann ich eine Karte / Reinigungsplan löschen - der erste gefahrene Plan stimmt nicht mit meiner Wohnung überein und ich würde diesen gerne aus der App löschen.
    Das abmelden und neu verbinden des VR bringt nichts, die Maps sind dann wieder alle da :(


    Wäre schön, wenn einer von Euch einen Tip hat

  • The computer always runs on the dock with the display in order to clean on a schedule or respond to remote commands over the internet, on WiFi. When the robot is off the dock, it will automatically search for the dock after half an hour. To fully shut off the robot the battery disconnect switch on the bottom must be used.


    When switching off the battery the clock used for schedules may need to be reset, though WiFi connection may set it automatically.

    Edited once, last by glnc222 ().

  • I'm so glad I found this forum! We have the PowerBot 9350 and we get an error I cannot find anywhere, C 13. C 13 is not in the manual and nowhere on the internet. I haven't been able to get any response from Samsung. Does anyone know what this error means? Also, does anyone know how to manipulate the battery connectors to disconnect the battery completely from the powerbot? You can reply in German as my wife knows German. Thanks!

  • I think the battery plug is just pulled out grasping with pliers for the needed grip. The "emergency" switch disconnects the battery, so the battery should not be unplugged until a replacement needed.
    How many times has the robot been run? The battery might support over 400 charging cycles, maybe even twice that. Wear on the battery will show as shorter run time with more recharging to complete cleaning.
    With areas normally completed in one charge, the battery charge indicator bars may show a lower than usual charge left after cleaning.
    One way to get more information from Samsung is to send your question to customer service by email and request they ask headquarters for the information. An email lets them forward it to others.
    I also noticed Samsung has a discussion forum "community" in support similar to other companies, and the advantage is there is a moderator who might know where to send inquiries in Samsung's bureaucracy.
    One question there https://us.community.samsung.c…-01-error-code/td-p/54729
    You did not post anything about what the robot was doing or how it is performing, what observable failure there is besides the error code. Is there an icon displayed for filter clogging (grid picture)?

  • Ist zwar schon ein paar Monate her deine Frage, aber für die Nachwelt.
    Ja kann man natürlich ändern im App.
    Zufinden unter select & Go, Grundriss ändern

  • Du kannst einen Grundriss hinzufügen, aber leider keinen löschen - habe bei Samsung nachgefragt, kam nur, sollte Sauger einschicken

  • Daaaa hast du Recht.
    Hab einfach die neuste Map als aktuelle markiert.
    Hab auch noch 2 alte drinnen, aber egal. In dieses Menü geht man ja eh nur einmal im Leben.

  • Wie läuft es mit dem VR9350? Könntet ihr mal ein kleines Video des Roboters im Einsatz drehen?

  • I fixed two problems with the design of the 9000 series Powerbots. The first is simple; when the side rubs a furniture leg, the robot can tilt and shut down, because of a sensor for extension of the wheel suspension. Poor software. The sensor can be disabled.
    It can take many runs before encountering this problem.
    Second, the bumper does not extend back along the side enough, and the robot can be trapped climbing onto lamp bases and other low things. An additional bumper sensor was added.
    The bumper on the new smaller 7000 series looks better.
    http://www.robotreviews.com/chat/viewtopic.php?f=22&t=19388
    I still find Samsung preferable to other brands at least for cleaning carpets.

  • Before fixing the Powerbot, many more fixes were needed on Neato robots, first with a wire loop for over-head pinch traps, lowering the bumper edge for cantilever chairs, and slider plates underneath for carpets, even a gear motor side brush. Robotreviews.com
    http://www.robotreviews.com/chat/viewtopic.php?f=20&t=16475
    The Powerbot bumper can also be lowered, but did not seem necessary.
    One other thing done was a thin strip of soft velcro along the top of the front for bumping furniture with recessed bottoms, where only stalling the wheels detects the stop; protects both furniture and robot.


    The 9250 - 9350 Powerbot has filter clogging detector icon, and a similar detection was added to the Neato XV based on the power load on the fan, with indicator led's. Nice to see this on the Powerbot, but not found on the 7000's, maybe for smaller bin. The 9000 large bin can allow the filter to need cleaning before the bin fills in some situations. I only have to empty it every couple of weeks or more, with frequent use, so sometimes the icon comes on.
    The larger and higher traction wheels on the Powerbot 9000 handles the carpeting better than the Neato.


    The 9350 has special flexible rim wheels increasing the height of thresholds climbed from 1.5 to 2.0cm.


    However, the room selection feature may not work so well, from some reports. Neato Robotics has finally added "persistent mapping" with virtual boundary lines just drawn on a screen, instead of physical boundaries, magnetic strips or IR projectors.

    Edited 3 times, last by glnc222 ().